MadameMiM

Just another WordPress.com weblog

Dressing juli 30, 2008

Filed under: Mad — craftymim @ 4:41 am
Tags:

Jeg er vild med dressing. Så er det sagt. Thousand Island, eller Ranch eller en creme fraiche/purløgs variant. Desværre gider hverken mine hofter eller mit kolesterol tal det i ret store mængder, og jeg har derfor eksperimenteret med at lave en sundere version af en creme fraiche/purløg/ranch combination.

Jeg bruger ca

2 dl græsk yoghurt

1 stor spk mayonaise

1 eller 2 tsk soya

1 eller 2 tsk engelsk sovs

1 spsk eddike fra de syltede agurker

1 spsk tørret, eller frisk alt efter årstid, purløg

1/2 fed hvidløg eller tilsvarende hvidløgs pulver, hvilket jeg foretrækker da det giver god smag uden det “river”.

et lille drys tørret estragon

lidt tørret løg

et drys sukker

salt så det passer

Dressingen smager bedst hvis den for lov at stå natten over. Den er også rigtig god som dip til rå grøntsager, eller som tilbehør til min anden yndlings: bagte grøntsager. I øjeblikket bliver valget oftest en kombination af kartofler, søde kartofler/yams, græskar, gulerødder. rødløg og hvidløg. De kan gøres klar på en halvtime hvis du har travlt hvis de er i små tern og ovnen rigeligt varm (pas på det ikke brænder), eller som hos os igaar hvor der var basket kamp 1730, staa i en langsom ovn i en time eller halvanden hvis de er skåret i store klodser.

Nogen af de bagte græskar rester fik plads paa en sandwich idag – poolside.

 

Skriv et svar

