MadameMiM

Just another WordPress.com weblog

Hjemmebag juli 30, 2008

Filed under: Mad — craftymim @ 4:15 am
Tags: , ,

Velkommen til de nye gemakker – kan du dufte de nybagte scones?

Chefen gav mig hendes fool-proof opskrift paa scones:

Julies Scones

3 1/2 cup Self Raising flour*

300 ml floede

200 ml sprite el lignende sodavand

_____

Det hele blandes og bages i en forvarmet 250 grader ovn i 10 til 12 minutter.

Og – altsaa – jeg kan eller vil aldrig holde mig til en opskrift, saa da jeg ikke hvade hverken floede eller sprite eksperimenterede jeg lidt. Floeden blev erstattet af maelk, og sprite’n med dansk vand og lidt sukker. Det gjorde dem ikke ringere. Og saa venter jeg ellers kun paa at blive erklaeret ‘Aarets Mor’ naar toeserne kommer hjem fra skole til nybagte scones (isaer efter det blev lavet underlige ansigter da de smagte mine meget sunde gulerods og squash muffins fra igaar).

*Et australsk cup maal er 250 ml eller 2 1/2 dl, hvis du ikke kan faa fingrene i SR mel, saa laves det nemt ved at blande de 3 1/2 kopper mel med 3 tsk bagepulver.

 

Skriv et svar

