MadameMiM

Just another WordPress.com weblog

Naar det SKAL vaere februar 19, 2009

Filed under: Uncategorized — craftymim @ 10:20 am

sJeg har laenge traengt til en pause, og mandag gjorde ryggen saa det jeg ikke fik hjernen til…
Vi skulle flytte en patient med ‘glide-lagner’, hvilket betyder vi kan traekke patientern paa lagner ved at flytte vores egen vaegt fra det ene ben til det andet, og derved lave en bevaegelse der ikke udsaetter vores led unoedvendigt.
Desvaerre fik jeg ikke set om bremserne paa sengen var laast, jeg havde ikke slaaet dem fra under hele min vagt, og jeg havde passet den patient i knapt 8 timer, saa havde ikke grund til at se efter.
Da vi rykker i lagenet, koerer sengen 30 cm og jeg drejer i kroppen istedet for at rokke fra den ene fod til den anden, og faar smerter over laenden med det samme.
Jeg havde i forvejen lidt ondt i ryggen, og skyndte mig at tage noget smertestillende og taenkte det nok hurtigt ville gaa over igen.
Da jeg vaagner naeste morgen kunne jeg godt maerke at der var noget helt galt, og fik ringet til laegen.
Efter flere timer med papirer der skulle udfyldes paa arbejdet, og en gang behandling hos en myoterapist samt adskellige haandfulde piller kan jeg nu gaa uden smerter, og kun have spaendinger/smerter hvis jeg staar eller sidder i den samme stilling i laengere tid.
Jeg har faaet en sygemelding til og med weekenden, hvilket var praesist det jeg havde brug for.
Der var for mange stressors, for mange ting paa to-do listen og ikke nok tid til at traekke vejret dybt.
Jeg har haft mulighed for at gaa tur hver dag, og foele jeg ikke er bagud med noget.
Det er en fornemmelse der er guld vaerd, og een der forhaabentlig kan vare ved. Jeg har lagt to projekter paa hylden, har sagt nej, og udelegeret. Det traengte jeg til.

 

2 Responses to “Naar det SKAL vaere”

  1. Irene Says:

    Livet er godt i småt!

    Knus smukke med puuuuuust på!

  2. craftymim Says:

    Tusind tak Irene.


Skriv et svar

