MadameMiM

Just another WordPress.com weblog

Nu med broche maj 25, 2009

Filed under: haekle — craftymim @ 11:21 am

Jeg fik endelig haeftet ender paa et monster projekt, en taske der skulle filtes, til en kollega. Jeg ved hun foretraekker sine tasker i den stoerre ende, saa jeg slog rigeligt med masker op til en fri-form haeklet version at ‘the buttonhole bag’. Jeg loeb hurtigt toer for garn, fik koebt mere, og brugte ogsaa det foer jeg endda foelte mig halvt faerdigt. En anden god kollega kom mig til undsaetning, men 6 noegler i en moerk brun, der passede fint til det jeg allerede havde lavet, og projektet fik endelig en ende….
I ufiltet tilstand lignede tasken faktisk et straek lagen til en tremme seng! Jeg fik ikke taget et billede (not to self – prioriter altid at tage billeder!).

Filtningen resulterede i en stor taske, der var for stor for oven, da det viste sig at det moerke brune jeg var blevet foraeret ikke filtede helt saa taet som resten af tasken. Jeg lavede plisserringer (lyder mere ‘olde’ end det saa ud) i hjoernerne, og fik den proppet med haandklaeder natten over, og overrakt til den nye indehaver.
Den faldt i god jord. Pyh…

Nu til naeste, og langt hurtige projekt, brochen.
Den er stor, og pynter gevaldigt paa mine ellers meget sorte gavanter.

102_0540

Moenster fundet via Slagt en Hellig Ko

 

Skriv et svar

