MadameMiM

Just another WordPress.com weblog

Har du en plan? maj 28, 2009

Filed under: tanker — craftymim @ 1:33 am

Jeg taenker tanker om ‘hensigt’, og om planer og om at emed ‘intent’. Som jeg ikke syntes er daekket godt med det danske ord ‘hensigt’, men det kan vaere fordi jeg ikke bruger det danske saa meget mere, og ikke er vandt til det ord.

Hvis ikke jeg lever med hensigt, hvordan lever jeg saa. Hvis dagen handler om den naeste ting der skal overstaees, vaske toejet, besoeget, filmen, venter jeg saa ikke bare paa at dagen skal vaere omme, og venter jeg saa ikke bare paa at doe?

Hvis jeg ikke planer hvad jeg gerne vil opnaa idag, hvis ikke jeg er ‘tilstede’ naar jeg foretager de kedelige intet-sigende jobs i loebet af dage, hvad faar jeg saa ud af livet?

Hvis ikke jeg har en ide om hvor jeg gerne vil vaere om en uge eller et aar eller 10, hvor ender jeg saa henne? Hvem eller hvad bestemmer for mig og mit liv?

Jeg har et ambivalent forhold til disse tanker. Nogen dage foeles det ikke som noget jeg gider beskaeftige mig med. Nogen dage et det livsgivende ud over alle graenser at vide at og tro paa at JEG styrer mit liv. Nogen dage giver det triste tanker og ugidelighed at tro at hele mit liv er op til mig.

Dagens tanker!

 

Skriv et svar

