MadameMiM

Just another WordPress.com weblog

Nem Kage v2 oktober 4, 2009

Filed under: Uncategorized — craftymim @ 10:49 am
Tags: , ,

På min gamle blog skrev jeg en opskrift på den nemme havregrøds kage, og det er endnu den post der får mest hits på den blog.

Sidenhen er jeg blevet givet en opskrift der er endnu nemmere.

1 cup sukker

1 cup mel iblandet 1 tsk bagepulver

1 cup kokosmel

1 cup havregryn

125 g smeltet smør

1 spsk sirup/honning

1 æg

* 1 cup = 250ml

Alle ingredientser blandes og trykkes i et lille fad med en gaffel eller med rene hænder.

Bages ved 160C i ca 20 min. Kagen må kun lige få en lille smule brun farve, så forbliver den lækker inden i.

Jeg laver ofte dobbelt portion til madkasserne, og nogen gange laver vi glasur af flormelis og friskpresset citronsaft.

Jeg kunne godt tænke mig at eksperimentere med mindre smør og evt et æg mere, for indrømmet så er det ikke den kage man skal spise hver dag.

 

Skriv et svar

