MadameMiM

Just another WordPress.com weblog

Kulinariske regler, og det der med aftensmaden. januar 17, 2012

Filed under: Mad — craftymim @ 8:10 am

Er du nogen sinde skide og aldeles OVER det der med at hitte på noget til aften?

Jeg er.

Nogen dage har jeg trang og lyst til at nogen kommer og tager over. Det kunne selvfølgelig være Manden Min, og det er det nogen gange også – men der er stadig de der dage hvor interessen kan ligge på et meget lille sted for os begge.

Det hjælper at kigge lidt i kogebøger (jeg har et udemærket bibliotek når det kommer til det), at kigge på min ‘inspirations liste’, eller at kigge bloggeland rundt for ideer.

I dag er det varmt. Som i mega lunt. 35 grader. Og så bliver lysten da kun mindre (men ikke sulten…..??)

Dagens ret er blevet til hel en kylling, flækket på ryggen, lagt i folie fad og drysset godt med salt og paprika. En halv citron blev dryppet over, og skallen lagt under med følge af 2 fed hvidløg. Hele mole tjavsen er blevet sat under låg på den nye super-grill WeberQ, og jeg regner med det vil tage en times tid.

I køkkenet har jeg lavet en lille skål couscous, der skal blandes med en pladeful græskar-, søde kartoffel- og gulerodstern, der er blevet vendt i olie og bagt i 45 minutter.

Græsk youghurt er blevet rørt med hvidløg, salt, peber, lidt eddike fra agurkesalaten, en drys sukker og en rigtig god skvæt sød sennep, og skal give ‘sovsen’.

Jeg er til urter – Manden og resten gider ikke, så en finthakket blanding af frisk basilikum, persille, mynte, timian og citron timian skal i min dressing.

Og så var det jeg kom til at tænke på det kulinariske regelsæt – kan man overhovedet blande basilikum med mynte og timian?

 

 

 

Skriv et svar

